mandag 25. mars 2013

Babykjole i silkegarn

For mange år siden kjøpte jeg flere nøster italiensk silkegarn (Idena)
på opphørssalg. Hadde egentlig ikke så mye mål og mening om
hva garnet skulle brukes til, men billig var det. Hihi.
I årens løp har det blitt en liten jentejakke og noen luer.
Fortsatt var det flere nøster igjen.
 
Her er resultatet etter at jeg er noen nøster fattigere.
 
 
 
 
Mønsteret fant jeg på hos Drops (gratismønster)
På silkegarnet brukte jeg pinner nr. 4,5.
 

 
 
Jeg sydde på et fløyselsbånd og et blondebånd for hånd.
 

 
 
Med en rosa body m/krage og et par rosa ballerinasko,
så ble dette et lite prinsesseantrekk.
To slike kjoler ble strikket i en fei.
Den ene fikk dobbel hullmønsterkant, mens
den andre fikk enkel hullmønsterkant nede.
Veldig morsomt og raskt å strikke.
 
Har noe dongeriblått, litt brunt og noe beige igjen.
Tror kanskje jeg skal prøve meg på en liten guttegenser.
 
Ha en fin påskeuke!
 
Blogghilsen fra Ingrid
 

7 kommentarer:

  1. åååå så utrolige søte kjoler.
    God påske
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Kjempefine!! koselig med påsydd blondeband på
    strikkakjoler.
    Kos deg med restene, blir sikkert en fin guttegenser av det :O)
    Klem fra Nina
    Gleder meg til å se dere igjen i kveld!

    SvarSlett
  3. Kjempesøt kjole! Og kjekt å få brukt opp litt garn man har liggende ;)
    Likte kopptua i forrige innlegg, den var knæsj! Jeg strikker også kluter i Søstrene Grene sitt garn, liker det godt :)
    God påske til deg! ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefine prinsessekjoler! Disse blir nok populære :)
    Garn må jo bare kjøpes når det er på salg, det er vedtatt ved lov det - hihi ;)

    Kos dere i kveld, du og Blåbærlina :)

    Ha ei finfin påskeuke!

    Klem

    SvarSlett
  5. Så søte! Syns det er så fint med brunt og rosa sammen, uten at det blir for sukkersøtt:) Båndene som du sydde på ble prikken over i-en. Det er utrolig hva man kan få ut av nøstene som ligger på vent;)

    Ha en koselig kveld og fin påskeuke videre!

    SvarSlett
  6. Det var en veldig fin bruk av garn som har ligget en stund! Nydelig med de påsydde båndene:-)

    SvarSlett
  7. Den ble jo nydelig! Mye man kan få ut av garn på lur. Og lekkert med det båndet på.
    Ha en god påske!

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)