søndag 6. oktober 2013

Hjelp! For lite garn..

Fikk akkurat litt for lite garn av hovedfargen grå 
til å ferdigstille Mariusgenseren i kveld. 
Kun 230 masker med grått gjensto på mønsteret før
halsen skal strikkes i rosa perlestrikk. 
Irriterende! Veldig irriterende, faktisk!
Ikke noe å gjøre med det, og heldigvis åpner garnbutikken i morgen.
Har jo flere prosjekter jeg kan starte på, 
men var jo så gira på å få ferdig genseren i kveld. 
Ser at Berit ble ferdig med sin genser for en uke siden!
Hun er jammen rask med pinnene. Hun vant vår vennskaplige lille samstrikkekonkurranse! Gratulerer, Berit! 





Genseren vil iallfall passe, ser jeg etter en prøverunde i kveld.
Spent på den rosa halsen, men tror det blir fint.




De siste tre nettene har jeg vært nødt til å tilbringe på sykehuset med en 
lei dyp, hudinfeksjon i armen. Noe jeg har vært plaget en del med. 
I går begynte jeg å kvikne til, og fikk heldigvis strikket litt. 
Hilken lykke!



Veneflon i høyre arm er ingen hindring. Strikkingen er med på å forkorte ventetiden på sykehuset! Klokka går irriterende sakte, når man begynner å bli i form igjen, men likevel må være der pga. medisinering intravenøst. 
 Nå er jeg vel hjemme, og på bedringens vei.
Må ta det litt rolig en periode fremover. 
Strikkingen hjelper meg til å holde meg i ro i sofaen. 

Da kan jeg ta kveld, og legge meg på lading, mens jeg tenker
på hvilken prosjekt som skal først på pinnene når Marius-genseren
blir ferdig i morgen.
 
Tusen takk for koselige kommentarer på mitt forrige innlegg.
Blir så glad når dere legger igjen noen ord her.
 
 
Ha en fin uke alle sammen!
 
Ingrid












18 kommentarer:

  1. Ahhh, det er så utrolig irriterende når slikt skjer og en er sååå nærme fullføring! Men den som venter på noe godt....;) rosa i halsen blir sikkert kjempefint:) Høres kjedelig ut med sykehusopphold, bra du er hjemme igjen nå så du kan finne roen.

    God bedring og lykke til videre med strikkingen!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det er så fint når en strikkeprosjekt er ferdig. Så du har masse glad i dag. Jeg elsker Marius også.
    Det blir deilig din Marius. Herlig du er hjemme igjen, jeg ønsker deg veldig god slappe av... god bedring og ha en storfin dag. Hilsen fra meg.

    SvarSlett
  3. Kjedelig å bli fri for garn i innspurten! Genseren blir kjempefin - stilig med litt rosa innslag!
    Ønsker deg god bedring og en fin dag! :-)

    SvarSlett
  4. Åååå Ingrid! Så utrolig irriterende da :-( Godt at du ikke mister motet ☺ Flott Marius du har laget, og rosa halskant i perlestrikk blir jo veldig stilig!
    Riktig god bedring! Trøsta i det vonde får jo være at du faktisk kan strikke♥
    Og tusen takk for gode tips ifht guttegenseren med høy "klø"-hals☺
    -Anne-

    SvarSlett
  5. Hei Ingrid, ramlet tilfeldigvis innom bloggen din, og blei stor i øynene da jeg kjente igjen "fjesene". Det var mye fint å se her, både gensere og kopptuer:). Strikker også på Mariusgenser nå (til Anna) skal straks begynne på mønsteret, gleder meg:-) Ønsker deg god bedring og fin strikketid framover. Hilsen Heidi i Kitdalen

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre fra deg, Heidi! Og tenk at du fant bloggen min! Synes det er artig å strikke Marius med rundfelling, og det går fort når du begynner på mønsteret! Helsa er i rask bedring, og jeg skal holde fast på strikkepinnene, så kroppen får ro og fred! :) ha en flott dag, og hils! Klem fra Ingrid

      Slett
  6. Flott genser - og nydelige farger! Det er så morsomt å se alle de forskjellige fargekombinasjonene på mariuser rundt omkring :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar. Drter utrolig mange fine fargekombinasjoner og mariuser med egne særpreg å se. :)

      Slett
  7. Så kjedelig å få for lite garn! Håper du får ferdigstilt den i dag. Genseren satt da veldig godt på mottaker:) Ønsker deg god bedring=)

    SvarSlett
  8. Åh, kjedelig med en sånn glipp! Jeg hadde nettopp også en sånn. Måtte sprette et nøstebarnhespe for å fullføre 2 cm på et ben... kje-de-lig! Men sånn er det bare. God bedring :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er typisk, men det ordner seg jo tilsliutt. Tusen takk for kommentar og ønsker om bedring., Synnøve. ��

      Slett
  9. Dette vert ein flott gensar! Godt at den var passeleg til mottakaren.
    God bedring!

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)