søndag 30. juni 2013

384 masker samlet på en pinne


Neida, jeg har ikke tatt sommerferie fra bloggen ennå. Må likevel innrømme at om sommeren prioriteres en rekke koselige utendørsaktiviteter i tillegg til strikking. Det tar sin tid å strikke ermer på tilsammen 106 cm (altså 53 cm hver) på pinner nr. 3. Men nå endelig er de ferdige.
 
 
 
 
Rundstrikket Marius-genser til min voksne sønn begynner å ta form.
I helga ble bol og ermer strikket sammen på en, lang rundpinne.
Tilsammen 384 masker, og fortsatt pinne nr. 3..
Litt av ei rundetid, får jeg si. He-he.
 
 
 
 
I kveld kunne jeg ENDELIG starte på mønsteret! Hurra!
Så da er målsettingen med å få den ferdig til høsten innenfor rekkevidde.
 
 


 
 
Se de flotte kleshengerene med strikket trekk! Disse
var jeg så heldige å arve etter min svigermor-mor.
 
 
 

 
 
Deto kleshengerne med rødt i trekket, måtte få henge litt på
den røde Mandarin-rosebusken i hagen.
Den er hentet fra hagen til min svigermor-mor for noen år siden.





Den blomstrer så fint nå.
 
Kleshengerne ser også ut som
fargerike blomster i steinbedet mitt
 
 
 
 
Tusen takk for alle koselige kommentarer på mitt forrige innlegg.
Blir så glad for alle som titter innom, og legger igjen "spor".
 
Ønsker dere fortsatt fin sommer :)
 
 
 

 
 
 


4 kommentarer:

  1. Nydelig rose med nydelige kleshengere!

    Men nå ble jeg litt bekymret her... Jeg strikker genser til datteren, med rundfelling, på pinne 3, og hadde 436 masker på pinnen før fellingen startet. Hjælp. Kanskje den blir altfor stor??? Dette blir spennende!

    Ønsker deg en finfin dag!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for koselig kommentar. Det blir veldig spennende... Den jeg strikker blir litt en tynn "jumper", mer enn genser. han ville ha den ganske så smal og litt tilsittende. Har målt hans overbredde til 102 cm. I mønsteret står det at overvidda skal bli 106 cm ved 384 masker. Hadde først 408, men felte jevnt før jeg startet på mønsteret. Synes den så stor ut. Er selvfølgelig kjempespent på om det blir slik jeg tror. Håper og krysser fingrene for at den du strikker blir å passe din datter :) Det er ca 20 år siden jeg strikket voksengensere sist, så jeg mangler litt erfaring!

    Ønsker deg en trivelig dag! Håper sola skinner der du er! Iallfall er det nydelig vær her i Tromsø i dag!
    :)

    SvarSlett
  3. Rundfell Marius er en favoritt hos meg også - og jeg kjenner igjen gleden ved endelig å kunne starte på mønsteret :-)))

    Kleshengerne var skikkelig fine :-)

    SvarSlett
  4. Heldige sønnen din! Jeg har også strikket Marius med rundfelling (til dattra), synes det er så fin modell!
    Kjempesøte kleshengere du har arvet, koselig å få slike hjemmelaga ting!
    Så fin den er, mandarin-rosebusken, nydelig blomst!
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)