mandag 20. mai 2013

Sysler i solskinn

 
 
 
Tusen takk for koselige kommentarer på
mitt forrige innlegg. 
Pinsehelgen her nord har vært strålende,
på alle måter. Vi har vært i Ingridstua, og
det har vært vårlig, varmt og mange soltimer.
Om få dager kommer midnattsolen tilbake.
 
 

 
 

Forrige helg lært jeg med å hakke. Så måtte bare
finne frem mer restegarn i bomull, og hakke en
gryteklut til, mens jeg ennå husker teknikken. Hihi.
Den ble mørk- og lys lilla, og tar seg fint ut sammen
med mummikoppen med "Lille My" på. Og siden
det er min søster som skal få grytekluten, så passer
det med bildet av "Lille My". Særlig når hun
var liten jente, kanskje? Jeg må jo nevne at hun
er min lillesøster, og noen cm lavere enn meg, også.
Ble veldig fornøyd med resultatet av denne grytekluten.

 



 
 
 
Det mørk lilla garnet klarte jeg å bruke opp ved å hakke grytekluten så langt som garnet rakk :) Det lys-lilla, som er Mandarin Petit, fant jeg ut at jeg
 kunne strikke en kopptue av. La optimistisk opp, og strikket cirka halve,
så var det bom stopp med det garnet.
Da jeg kom hjem nå i kveld, så fant jeg en rest bomullsgarn i mørkere lilla.
Da blir det tofarget oppvaskklut/kopptue og tofarget gryteklut! Perfekt!
 
 

 
 
Den eplegrønne kopptua har jeg strikket til mitt kjøkken hjemme.
Etter å ha strikket en slik til min venninne, så fant jeg ut at
det passet med en slik knallfarge hos meg også.
Kopptuen passet også fint sammen med muggen fra
Greengate som jeg har i Ingridstua.
 
Oppskriften finner du her, i dette innlegget.
 
 


 
 
I pinsen ble det også strikking på min sønn's Mariusgenser.
Fint strikketøy mens jeg så på Eurovision Song Contest, og vår
representant Margareth Berger. Det er jo en lang sending, og det
ble strikket noen meter garn. Nå i kveld, etter hjemkomst, har
jeg prøvd den på sønnen, og det ser lovende ut.
 
 
 
 
 
 
 
 
Nå gleder jeg meg til å gi grytekluten og kopptua til søsteren min.
Jeg vet at hun kommer til å bli glad for gavene, og
det gleder mitt håndarbeidshjerte :)
Ha en fin kveld, og ei flott (4-dagers) uke!
 

 

Vårlig hilsen fra Ingrid


9 kommentarer:

  1. Fine, nyttige ting du har laga! Hakking har eg ikkje prøvd meg på.
    Eg bur jo i litt mildare strøk enn du, men eg plantar likevel aldri ut i krukker før etter 17. mai. Jaja, bortsett frå stemor, då.
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  2. Koselige sysler du har hatt i vårsolen ser jeg :) Grytekluter og kopptuer, eller vaskekluter, er forbruksvare og det blir det aldri nok av. Ønsker deg en fortsatt fin vår med mye sol og varme!
    Anette

    SvarSlett
  3. Skal si du har kommet langt på genseren. Fine tuer du har hakket og strikket.
    klemz

    SvarSlett
  4. Koselig med slike bruksting man lager selv.
    Og veloverstått 17 Mai og pinsehelg.
    Ønsker deg fortsatt fin og god uke.

    SvarSlett
  5. Kor du kosa de med finvær og strikking!!
    og hakking og diverse.
    Fine tuer og deilig å være så langt på bolen....
    nå er vel sønnen fornøyd?
    Klem fra Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, koser meg med jåndarbeid vet du! Sønnen er fornøyd. Får bare håpe at den blir å passe tilslutt :) klem

      Slett
  6. Oi som du har kosa deg i pinsehelga:) Midnattsol og håndarbeide i ei vakker fredfyllt stue. Livet er hærlig her nord!

    SvarSlett
  7. Herlig med små sommerprosjekter innimellom :) Og hvertfall med slike herlige farger! Den eplegrønne kluten med mugga var bare helt nydelig!

    Hakking har jeg ikke prøvd meg på, enda.. Nesten så jeg er litt redd for å få enda en 'dille', hihi ;) Men det ser veldig gøy ut da.. :)

    Herlighet så fine dager vi har her nå! Nesten litt uvirkelig. Vi får nyte det alt vi bare klarer nå! Kos deg i varmen og sola ♥

    Klem

    SvarSlett
  8. Hei!
    Ditt hjerte for handarbeid syns jeg om, og jeg må ha deg på blogglista mi.
    Du er veldig allsidig, bare av de få sidene jeg har sett.
    Hilsen fra en samfylking i nord!

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)