tirsdag 19. mars 2013

Glede og omtanke i hver maske

At mine små (og store) strikkeprodukter sprer glede, gjør meg veldig glad.

I et tidligere innlegg (her) skrev jeg om "Livslystvottene"
jeg designet og strikket til Anbjørg.
Hun ble så glade for de!
Hun har sendt meg et bilde av seg med vottene på,
som jeg har fått lov å dele med dere:


Hun skriver: Lykken er å sitte i sola, og ha mor på besøk og ha fått spesialdesignede Livslyst/Anbjørg-votter fra en rosa søster i Tromsø:)



Det gleder meg at jeg kan glede noen som trenger det litt ekstra!

Solveig, min venninne gjennom hele livet (iallfall fra vi var ca 2 år),
ønsket seg også Livslyst-votter, da hun fikk se Anbjørg sine. 
Hun ville ha de i fargene lilla og hvit. Og på hennes står det "LIVSLYST"
på begge, "Kjærlighet" inni høyrevotten, "Håp <3 Styrke" inni venstrevott.
Hjerter på tommlene.
De ble så fine til henne.







Solveig har også vært gjennom alvorlig sykdom og
store utfordringer i forbindelse med det.
 
Hun står på, sprer glede og gjør en forskjell for de
som kommeretter henne.
Akkurat som Anbjørg!
Er så glad for å kunne spre litt glede, og vise
omtake tilbake!
Avslutter med Arnulv Øverlands første vers
i diktet "En hustavle":
Det er en lykke i livet
som ikke vendes til lede:
Det at du gleder en annen
det er den eneste glede.
Nå har jeg fått i oppdrag å strikke enda et par Livslyst-votter!
De skal til ei rosa søster, som straks er ferdig med behandling!
Ha en fin dag!
Hilsen fra Ingrid

7 kommentarer:

  1. Jeg elsker å lese om hvordan du sprer glede :)
    Herlige bilder av flotte damer med flotte votter!
    Tenk å ha noe så unikt og vakkert som de vottene :)

    Fortsatt flott uke til deg :) klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord!
      En flott og glad uke til deg også :)
      Klem

      Slett
  2. Så fine votter.
    Ja disse ble nok satt stor pris på.
    Å vise omsorg og spre gleder gjør hverdagen god.
    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselige ord! Det er viktig at vi gjør hverdagene våre gode :)
      En fin og glad uke til deg også! :)

      Slett
  3. Så koselig Ingrid- som du sprer varme og glede rundt omkring! Fine votter og lester som du gir med omtanke !! Flotte ting og flotte damer- spesielt du :o)) gode klemmer fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, kjære Nina!
      Så glad for at snurrelestene falt i smak hos deg!
      Har så mange fine saker som du har laget til meg opp gjennom årene. Heldige meg!
      Gledesspreder du også,
      Ønsker deg en glad og fin uke!
      Varm klem

      Slett
  4. Nydelige votter som varmer både hender og hjerte:) viktig å spre glede:))

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)